Terenska nastava 5. razreda koja se održala 29. rujna bila je uvod u nadolazeće Dane kruha koji se obilježavaju tijekom listopada i usko su povezani sa Svjetskim danom hrane (16. listopada) kada izražavamo zahvalnost za kruh i sve plodove zemlje te podižemo svijest o važnosti zdrave prehrane, ekološke proizvodnje i očuvanja biološke raznolikosti.
Učenici su najprije u Kulturnom centru Dubrava pogledali animirani film Veliki život koji je dio filmskog programa Sedmog kontinenta, a govori o odrastanju te se bavi temom dječje pretilosti. Glavni lik Ben gotovo ništa ne voli toliko kao ukusnu hranu. Problematični učenici ga zbog toga ismijavaju, a učitelj tjelesnog ga uvijek ponižava.
Nakon filma učenici su sudjelovali u vođenom razgovoru te su se upoznali s filmskim izražajnim sredstvima, analizirali likove te došli do važne poruke da treba prihvatiti sebe, ali i druge, bez obzira na različitost u izgledu i moguće nedostatke te da nitko nema pravo drugima izazivati osjećaj manje vrijednosti i stvaranje kompleksa, a posebno se to odnosi na osjetljivo razdoblje – pubertet.
Nakon filma zaputili smo se prema Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu u čijem smo predvorju posjetili izložbu „Hrana nije otpad, i ja mogu utjecati! Edukativnu jednodnevnu izložbu organiziralo je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva povodom obilježavanja Međunarodnog dana svjesnosti gubitka i bacanja hrane (29. 9.) u svrhu podizanja svijesti i informiranosti potrošača o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane.
Na izložbi smo pogledali učeničke radove na temu sprječavanja otpada od hrane te saznali koliko se hrane baca, gdje sve nastaje otpad od hrane i kakve sve negativne utjecaje ima na okoliš i klimu, kao i to kako svaki potrošač može utjecati i smanjiti otpad od hrane u kućanstvu, kupovini i restoranu.
Svaki učenik dobio je slikovnicu koja na zanimljiv način pojašnjava što je otpad od hrane i kako se treba ponašati da ga smanjimo. Glavni likovi slikovnice savjetuju djecu što napraviti kada im ostane više hrane nego što mogu pojesti te ih podučava da je za proizvodnju hrane potrebno puno truda i vremena. Također smo dobili i knjižicu recepata za pripremu jela od viškova hrane.
Tijekom terenske nastave učenici su razmišljali o hrani s različitih gledišta te će aktivnosti s terenske nastave dopuniti aktivnostima u školi.





